HTML

illene hallani

Amiket már jó rég meg kellett volna hallgatni, mielőtt kinyitjuk a szánkat popzenével kapcsolatban.

Friss topikok

  • David a barátságos. ^.^: Vúú imádom énis <33 (2010.07.24. 12:19) Tiger Trap: Tiger Trap
  • VulcanDeathGrip: Értem amit mondasz, de még arra sem tudom rendesen elhúzni a számat, hogy Ice Cube két b-film közö... (2010.05.03. 00:39) NWA: Straight Outta Compton
  • VulcanDeathGrip: kőkemény cucc, minden hangja arcon vágott 99 telén, bár engem kicsit lehúz. Az Incesticide az igaz... (2010.05.03. 00:29) Nirvana: Bleach
  • söcsö: És lehet, hogy hülyeség, de én az Androgynousban egy kis Bruce Springsteent is hallok. :) (2009.09.06. 14:56) Replacements - Let It Be
  • söcsö: bocsánat az Hassle (2009.06.24. 09:49) Sebadoh: III

Sebadoh: III

2008.11.20. 10:45 gurkaserpa

A Sebadoht mindig is nagyon menő zenekarnak képzeltem. Egyrészt, ugye jó a nevük, plusz kevés menőbb szám- (és kislemez-) cím van annál, mint Gimme Indie Rock!, az alapító Lou Barlow pedig a megkerülhetetlen Dinosaur Jr basszusgitárosa volt J Mascisszal való szakításukig. Ha ehhez még hozzávesszük azt, hogy a Pavement mellett a kilencvenes évek eleji amerikai indie legnagyobb zenekaraként tartják őket számon, könnyen belátható, hogy hajlamos voltam magam anélkül Sebadoh-rajongónak tartani, hogy akár egy számukat is hallottam volna. Nagy-nagy reményekkel szereztem be tehát a frappáns III c. lemezt, amit sokan a Sebadoh életmű csúcsának tartanak. Mint kiderült: tévesen.

Pedig az első szám (Freed Pig) még pont olyan, mint képzeltem: három perc, Pixies-gitárok és Barlow ellenállhatatlanul punnyadt hangja, amit a Forget The Swanban, vagy a Back To Your Heartban annyira bírtam. Kiváló popszám, tényleg a Sebadoh-dalok egyik legjobbja, amit – akárcsak az egész Crooked Raint például – valamiért az utcán a legjobb hallgatni. Nekem legalábbis mindig az utcán jön át legjobban az a cinikus vállrándítós hangulat, amit leginkább a slackerekkel szokás összekötni: az ember látja a sok hülyeséget kint, rátaposnak a lábára a villamoson, mittudomén, de az egész nem érdekes, mert szól a Summer Babe (vagy a Freed Pig, ugye).

A lemez többi része viszont egészen más. Túlsúlyba kerül a folk, meg a lo-fi;de nem az a fajta lo-fi mint a Guided By Voicesnál, amikor csak simán szar minőségben veszik fel a király dalokat, hanem az a fajta, amikor valaki egyedül kuksol a szobájában, aztán ahelyett, hogy naplót írna, inkább maga által farigcsált kis dalokkal önti ki a lelkét a négysávos magnónak. Néhány dalnál konkrétan az volt az érzésem, hogy Barlow fogott egy elhangolt akusztikus gitárt, a pengetővel belekapott ahol érte, nyöszörgött rá valamit, aztán annyi. „All I Need Is One True Friend”? Emo ez, nem indie.

A tizedik szám környékén kissé visszavesznek a folkból, a Limb By Limbet akár J Mascis is írhatta volna, a betépett, dörmögős Smoke A Bowl meg Captain Beefheart találkozása Mark E. Smithszel. Bár tényleg kissé vegyes a lemez, mégsem hallottam azt a sokszínűséget, amit annyi helyen kiemelnek, azaz hogy Barlow és Eric Gaffney teljesen különböző személyiségéből és ízléséből valami zseniálisan új jött volna létre. Mert míg a Sonic Youthnál valóban érezni, hogy legalább három pilléren áll a zenekar, itt ezek a kölcsönhatások kevésbé feltűnőek. Állítólag Gaffney hozta inkább a hardcore-os, hangos hatásokat (aminek a szintén király God Told Me-t is köszönhetjük), míg Barlow a magábafordulást. Akárhogy is, ez a lemez számomra inkább kiábrándító és elrettentő volt, de szerencsére meghallgattam a mérföldekkel jobb Bakesalet is, így most a zenekar nálam egálban van.

7 komment

Címkék: 90 es évek iii pavement sebadoh x generáció lo fi dinosaur jr lou barlow

A bejegyzés trackback címe:

https://illenehallani.blog.hu/api/trackback/id/tr20777669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stereomackó 2008.11.22. 14:12:46

A pavement-el való találkozásod is döcögősen indult, aztán csak megszeretted őket :) nem lesz ez másképp a sebadoh-al sem. kicsit nehezebb lesz ugyan, de a végén imába foglalod a nevüket, meglátod :) mert ahogy mondtad a sebadoh egy kurva menő zenekar. szeretni őket pedig még menőbb dolog :))))))))

söcsö 2009.06.15. 19:31:27

Na, most, hogy jobban beleástam magam a Sebadoh életműbe, meg kell állapítanom, hogy ez itt egy tök jó lemez, szóval az írásod SZÍNTISZTA HAZUGSÁG, lol.

stereomackó 2009.06.16. 12:25:41

Nyugi, azóta már ő is rá jött erre :))))

gurkaserpa 2009.06.16. 19:56:49

nem, szerintem még mindig szar. ilyen szintű emózást én nem bírok elviselni

stereomackó 2009.06.23. 22:55:47

azért nem, mert nem vagy elég schwul hozzá. jó ez a lemez és kész. a spoiled pedig az egyik legkirályabb szám a világon. most, hogy bebaszva újra megnéztem a kölyköket a szomszéddal, jól meg is hallgatom.

söcsö 2009.06.24. 09:48:00

Aha, az is kurva jó, meg nekem a Hussle a másik nagy kedvencem a lemezről. Az a lo-fi műfaj Good Vibrationsje. :DDD

söcsö 2009.06.24. 09:49:28

bocsánat az Hassle
süti beállítások módosítása