HTML

illene hallani

Amiket már jó rég meg kellett volna hallgatni, mielőtt kinyitjuk a szánkat popzenével kapcsolatban.

Friss topikok

  • David a barátságos. ^.^: Vúú imádom énis <33 (2010.07.24. 12:19) Tiger Trap: Tiger Trap
  • VulcanDeathGrip: Értem amit mondasz, de még arra sem tudom rendesen elhúzni a számat, hogy Ice Cube két b-film közö... (2010.05.03. 00:39) NWA: Straight Outta Compton
  • VulcanDeathGrip: kőkemény cucc, minden hangja arcon vágott 99 telén, bár engem kicsit lehúz. Az Incesticide az igaz... (2010.05.03. 00:29) Nirvana: Bleach
  • söcsö: És lehet, hogy hülyeség, de én az Androgynousban egy kis Bruce Springsteent is hallok. :) (2009.09.06. 14:56) Replacements - Let It Be
  • söcsö: bocsánat az Hassle (2009.06.24. 09:49) Sebadoh: III

Weezer: The Blue Album

2009.05.12. 11:16 bakfitty

Nagyon sokszor álltam neki ennek a posztnak. Volt többfajta nyitóbekezdés is: volt, ami egy kúl forrásból jövő idézettel kezdődött, amire aztán az egészet felhúztam, volt olyan, amikor az egész Weezert egy idegesítő Monty Python szkeccshez hasonlítottam és legvégül megszületett ez. Tudtam, hogyha az előző kettő valamelyikével kezdeném, nem lennék jobb, mint amiről írok. Persze ez a rohadék Weezer is az egyik tényező abban, hogy az ezredforduló környékén kialakult idegesítő generáció, akik Alanissel ellentétben már pontosan tudják mi az az irónia, a szarkazmust a reggeli kávéval isszák és akik jobban élvezik a VH1 Rock műsorát, mint a Hemingway összest. Én is olyan vagyok, és attól félek, hogy ez a poszt is olyan lesz. Kerülgethetem, de ilyenek vagyunk.

Susan Sontag mondott valami olyasmit a campről, hogy amint egy bizonyos dolog tisztában van camp mivoltával, megszűnik minden vonzereje. Ez az óriási különbség a például a Scissor Sisters és Mika között, hogy az előbbink szívből jön, az utóbbinak agyból: az előbbi camp, a másik pedig camp szeretne lenni. A Weezerrel a legnagyobb baj, hogy nemcsak ironikus camp akar lenni, hanem FUN is, így nagybetűvel. Ott van kapásból a Buddy Holly, videóstul együtt. Miről is szól? Olyan voltam, mint Buddy Holly, te meg olyan, mint Mary Tyler Moore? Mit jelent ez? Mi az istent jelentene, ha egy magyar számban azt énekelné valaki, hogy én vagyok Kóbor Jani, te meg az Esztergályos Cecília? És miért kell ezt ilyen, popzenétől idegen zajfüggönnyel előadni? Miért kell a kilencvenes évek közepén egy majd' harminc éves sorozatra utalni?

Nyilván azért, amiért manapság megint fasza dolog flitteres cuccot meg Ray-Bant hordani meg a Killerst és Ladyhawke-ot hallgatni: mert a gyerekkorunkat követeljük vissza, a Duran Durant, Culture Clubot ésatöbbi. Van egy ilyen elmélet, miszerint a house a legmegnyugtatóbb zenei múűfaj, mert a 100 körüli BPM az embert tudatalatt az anyaméhben hallott szívdobogásra emlékezteti. Ha ez így van, akkor az én generációmnak a szintipop az óvoda, azaz simán a legjobb közoktatási intézmény, ahol éveket eltöltöttünk. Na, hát ami nekünk az irtózatosan ciki újhullám manapság, az a kilencvenes évek közepén Amerikában a hajmetál volt. Az igazi grunge lehalóban volt, veretes indie zenekarok még annyira nem terjedtek el, a Weezer pedig ebben a stiláris fekete lyukban megjelent és egyszerre próbált hihetetlenül ironikus lenni, egyrészt témában, másrészt pedig hangzásban.

És ez az, amiért én kibaszottul nem bírom a Blue Albumot. Mert hiába énekel valaki őszintén, szívét kitárva, hangját kieresztve, torkát berekesztve arról, hogy milyen dolog a garázsban nyomni a szerepjátékot (In The Garage), nem tudom komolyan venni, ha ilyen Pixiesbe oltott Van Halen szól alatta. Mert a hajmetál csak addig volt vicces, ameddig tartott, azután már csak röhögni lehet rajta (súlyos kivétel: I Believe In a Thing Called Love). Mixed messages, így hívja asszem a tudományos szakirodalom ezt, amikor vegyes üzenetekkel szembesül az ember: hát nekem a Weezer egy nagy kibaszott nagy mixed message, ami először zavarbaejt (mert dallamokat tudnak írni), aztán kétségbeejt (mert csak nagyon keveset vicces) aztán pedig inkább idegesít. Lehet, hogy ez a kilencvenes évek meghatározó lemeze, de én soha a büdös életben még egyszer nem fogom meghallgatni.

01. My Name Is Jonas
02. No One Else
03. The World Has Turned And Left Me Here
04. Buddy Holly
05. Undone (The Sweater Song)
06. Surf Wax America
07. Say It Ain't So
08. In The Garage
09. Holiday
10. Only In Dreams

12 komment

Címkék: 90 es évek weezer x generáció blue album

A bejegyzés trackback címe:

https://illenehallani.blog.hu/api/trackback/id/tr941116774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

söcsö 2009.05.12. 11:59:52

Hú, mi lesz itt, ha ezt meglátja Stereomaci. :DDDDD

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2009.05.12. 12:01:45

én akarok lenni a magyar blogolás agent provocateurje :DDDDDD

söcsö 2009.05.12. 12:38:08

Máris jeleztem neki. :DDDDDDDDDDDD

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2009.05.12. 13:16:47

majd lerendezzük i'm from barcelonán.

stereomackó 2009.05.12. 14:54:11

ezek után leshetitek mikor megyek le ezeknek a ebro parti boleróban idétlenkedő svéd bendzsós hülyegyerekeknek a koncertjére....

söcsö 2009.05.12. 17:55:38

Úgy néz ki, hogy én sajnos nem tudok ott lenni a koncerten. Viszont a témánál maradva, én szeretem ezt a lemezt, úgyhogy most meg is hallgatom. :)

stereomackó 2009.05.13. 10:13:22

Bazmeg Csabi!!! Mikor és hol az istenben fogunk mi így megmérkőzni Ellen Page kegyeiért? :)))))))))))

stereomackó 2009.05.13. 10:18:00

Na de "komolyra" fordítva a szót. Szerintem ott hibádzik bakfitty kollega ismertetője, hogy túlságosan komolyan akarta venni ezt a lemezt. Pedig ennél komolytalanabb dolgot nemigen szült még a poptörténelem. Az egész zenekar egy jó értelemben vett vicc. Saját maguk paródiái és pont ez benne a bájos. Valami hatalmas dolgot szerettél volna megfejteni velük kapcsolatban, pedig csupán néhány rém egyszerű , de borzasztóan jól megírt dalról van szó, melyek mindegyikét egy jól sikerült, bár kissé béna házubuli köré lehetne építeni. a kétkedő kezdéstől, az eszeveszett tetőponton át, az elbénázott csajozáson ketesztül, egészen a hányásig. Ennyi az egész. Egy weezer lemezt nem szabad és nem is lehet Susan Sontag-i mélységekig kielemezni, mert ettől kissé tudományossá válik a dolog, ami a legkevésbé sem igaz a lemezre. Szóval remélem nem haragszol meg, de egy kicsit olyan ez a kritika, mintha Réz András írta volna.

remélem nem tántorítottalak el mégjobban a lemeztől, és bízom benne, hogy adsz neki egy utolsó esélyt. továbbá szeretném szíves figyelmedbe ajánlani az együttes pinkerton című kiadványát is.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2009.05.13. 10:31:09

a rézandrásért legalább kaloda járna basszameg.

ez a saját maguk paródiája meg egy borzalmas dolog, legyenek saját maguk és kész passz, ne ilyen übermeta izé. szerintem meg pont ezért lehet tudományosabban megközelíteni, mert okoskodó az egész, ráadásul olyan, mintha folyamatosan belédkönyökölnének meg kacsintgatnának, hogy "figyu, figyu, na EZ milyen vicces már, gitárszóló bazmeg!" és én ettől a falra mászom. nézd meg a borítóikat (a csúcs a red album), ezek az emberek erőlködnek, hogy ilyenek legyenek. hát hogyan lehet ennyire megageek valaki? már csak az hiányzik, hogy legyen egy tag, aki így néz ki (img230.imageshack.us/img230/8256/l2fc740a70ecf9389eee6c6pr5.jpg) és a zene univerzuma magába roskadna az izzadtságtól.

amúgy meg mindent lehet Susan Sontag-i mélységekig elemezni, a következő cikk majd a Cornershop lesz a posztkoloniális irodalom szempontjából, majd utána Bananarama mint feminista manifesztó. ezért jó bölcsésznek lenni, fuck yeah! :DDDDD

eltántorítani nem tudsz jobban. amíg erre készültem, egyszerűen megutáltam, de a pinkertonnak adok egy esélyt.

stereomackó 2009.05.13. 12:39:59

arról van szó, hogy nem bírod ezt a fajta jófejkedést, ami végülis nem baj. én pl. a monty pythont utálom kurvára :)
de akkor sem "szabad" ilyen tudományosan megközelíteni egy ilyen lemezt. :) a bölcsész dolog sem mentség. most képzeld el, hogy a villamosmérnöki diplomámra hivatkozva azon agyalnék a buddy holly közben, hogy hogy van bekötve brian bell hangszedője :)))))

az erölködésben viszont igazad van, ha a mostani helyzetet nézzük, de a pinkertonig szerintem szó nem volt ilyesmiről.

a képről meg annyit, hogy rivers cuomo hajszálpontosan így néz ki

www.christiewalsh.com/fun/weezer/rivers2.jpg

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

wovbagger 2009.06.15. 15:06:13

arj: ez egy ostoba poszt lett. nyilván a túl komolyan vevés okán, de attól még.
süti beállítások módosítása