HTML

illene hallani

Amiket már jó rég meg kellett volna hallgatni, mielőtt kinyitjuk a szánkat popzenével kapcsolatban.

Friss topikok

  • David a barátságos. ^.^: Vúú imádom énis <33 (2010.07.24. 12:19) Tiger Trap: Tiger Trap
  • VulcanDeathGrip: Értem amit mondasz, de még arra sem tudom rendesen elhúzni a számat, hogy Ice Cube két b-film közö... (2010.05.03. 00:39) NWA: Straight Outta Compton
  • VulcanDeathGrip: kőkemény cucc, minden hangja arcon vágott 99 telén, bár engem kicsit lehúz. Az Incesticide az igaz... (2010.05.03. 00:29) Nirvana: Bleach
  • söcsö: És lehet, hogy hülyeség, de én az Androgynousban egy kis Bruce Springsteent is hallok. :) (2009.09.06. 14:56) Replacements - Let It Be
  • söcsö: bocsánat az Hassle (2009.06.24. 09:49) Sebadoh: III

Metallica: Master of Puppets

2008.11.05. 14:10 bakfitty

Nnnnngh. Valami ilyen hang hagyta el a számat a Master of Puppets felénél. Nnnnngh, mert én voltam az az elenyésző százaléka a diákoknak, akik sosem találkoztak metállal, maximum viccből (Metallica vs. Britney Spears: So Fucking Crazy, évfolyamtáborban tarolt), és ahogy elnézem a metálfejeket a környezetemben, a Metallica és társai mindig is valami messzi, nyálkás dolgoknak tűntek, amiket jobb volt nem megfogni, nehogy dzsuvás legyen a kezem. De főleg azért nem, mert még a végén megtetszik, és úgy fogok járni mint az a kretén általános iskolás osztálytársam, aki fordított keresztet akart égetni a mellkasába, de csak egy nagy paca lett belőle. Mondjuk ha egy Shoggothot akart, akkor asszem sikerült neki.

Szóval két műfaj van, amit messze, messze elkerültem egész életemben, a metál és a reggae, de nem azért, mert hallottam volna bármit is belőlük, hanem mert irtóztam a szubkultúrájuktól, attól, hogy nekem is fekete Deicide-os pólókat kell hordanom vagy loncsosra kell fonatnom a hajam, hogy egyáltalán számítsak valakinek közöttük. Az elhivatott metálos szubkultúrák kinézeténél csak egy dolog volt rosszabb, hogy valami miatt mindegyikük megvolt győződve arról, hogy amit hallgatnam az már majdnem komolyzene. Hogy mert így meg úgy vannak benne a tempóváltások, meg hogy sokszor nem is énekelnek, és az egész annyira sűrű, hogy a karmester nagypapa is elégedetten csettint a Kill 'Em Allra. Ilyennel is találkoztam már, igen.

Felemás érzés volt a Master of Puppetset végighallgatni, mert néhány szám kurvajó róla. Nem zseniális, nem tök jó, nem átütő, hanem kurvajó. A Battery, a Master of Puppets és a záró Damage, Inc. olyan, mintha megittam volna két pálinkát és éppen indulnék nekimenni a kötekedő kopasznak, és lehet, hogy szarrá ütjük egymást, vagy főleg ő engem, de bazmeg, verekedni akarok. Mivel teljesen tudatlan vagyok a metállal, csak a hallgatás közben olvastam utána, hogy ezek a trash metal számok, a virtuóz, de gyors és agresszív változatai a klasszikus metálnak, de annyira elementárisak, hogy akinek vér folyik az ereiben, az rázni fogja valamelyik végtagját rá. Munkahelyen veszélyes.

És akkor jön az nnnnngh része a dolognak. A Master of Puppets középső négy és fél száma (a Leper Messiah zúzós végét kivéve), annyira mélyen van a saját segglyukában, hogy rossz hallgani: pontosan azok a közhelyek, amiket a metállal azonosít mindenki, aki nem szereti, a lassú, hömpölygő tempó, az önmaga farkába harapó  szólómaszturbálások, a kibogozhatatlan szövegek, ezek azok, amiktől csak nyögni van kedvem. Most hallgatom megint a címadó dalt és már megint visz magával, tényleg megérdemli a szekérderéknyi elismerését, bár ennek a végére került ördögi kacajoktól nekem is röhögni van kedvem. Viszont az utána következő, Cthulhu-mítoszból építkező The Thing That Should Not Be alatt megy minden a levesbe, hogy csak a Leper Messiah alatt jöjjön ki belőle. A Master of Puppets címadó száma hiába majdnem kilenc perces, hamar elrepül. De az album nincs egy óra, mégis kettőnek tűnt.

Vagy lehet, hogy nekem a trash metál meg a grindcore fekszik?

01. Battery

02. Master Of Puppets

03. The Thing That Should Not Be

04. Welcome Home (Sanitarium)

05. Disposable Heroes

06. Leper Messiah

07. Orion (Instrumental)

08. Damage, Inc.

10 komment

Címkék: zene metál trash metallica master of puppets

A bejegyzés trackback címe:

https://illenehallani.blog.hu/api/trackback/id/tr91751355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mummer 2008.11.05. 20:19:37

„már majdnem komolyzene” :D
hú, hát már ezen is jól szórakoztam, alig várom a Miles Davis-t :D

de az ismerős valahonnan is nagyon tetszik [akkor kezdtem csak el olvasni, amikor kijöttem berlinbe, különösen kedvesnek találtam a külföldön tartózkodó ismerőseidnek szánt összeállítást :) csak marha sokáig tartott letölteni...], úgyhogy csak így tovább!

puszi, vera

raskolnikov 2008.11.07. 03:10:34

metáléknál tényleg létrejött valamifajta elitista közösségtudat. érdekes lenne utánajárni, hogy mégis miért... van egy sanda gyanúm, de elég baljós.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.11.07. 16:48:05

oszd meg, kérlek, mindent tudni akarok!

raskolnikov 2008.11.09. 08:50:11

durva képzavarral élve: féktelen korlátoltság.
analógiát gyártanak a komolyzene és a metál között felületes jellemzők alapján. "fuh baszki de hosszú ez a bach fúga, de ez az opeth szám is.+ szimfonikus metál nevű istenveréséről szó se essék.

Pepin_bácsi 2008.11.09. 22:00:22

Úgy látom, te sem ismered a metalt, bazdmeg. Kicsit bővebben kifejtve:

A metalosok nagy része valóban korlátolt szerencsétlen, ugyanakkor az emberek nagy része is az, függetlenül zenehallgatási szokásaitól. A korlátolt metalosok csak "hangosabbak" és viccesebbek, tehát könnyebben kifigurázhatóak a többinél.

A metal és a komolyzene közötti kapcsolat nem csak felületes, hibás megfigyelésen alapszik. A metal stílusai közül számtalanra hatott a komolyzene, több ez, mint látszólagos hasonlóság. Az a gond, hogy ettől aztán megvesznek a metalosok, és azt hiszek, a jó zenének az az egyedüli ismérve, ha minél inkább megközelíti a magaskultúrát.

Egyébként, ha a Master of Puppets a nagy megmondóemberek szerint olyan album, amit mindenkinek illene ismerni, akkor az már a világ baja, nem a metalosoké.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.11.09. 22:02:47

ha már egyszer elolvastad, akkor azért elég világos, hogy fingom sincs a metálról.

amúgy meg sokban nem különbözik a véleményünk.

Pepin_bácsi 2008.11.09. 23:22:54

Bocs, nem voltam világos. Az előttem lévő kommentre írtam válaszul.

raskolnikov 2008.11.11. 14:05:56

Hathat rá a komolyzene, attól még nem az. félreértés ne essék, mindenki korlátolt fasz, akinek ilyen felsőbbség érzete van attól, hogy milyen zenét hallgat. nyilván nem mindenkire jellemző, de azt ne mondd, hogy ez az attitűd nem általánosabb a BM-osoknál (Pl), mint a hardtechnosoknál.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2008.11.12. 11:27:34

MIndenki, aki azt hiszi, h attól jobb lesz, h megközelíti a 'magaskultúrának' nevezett akármit, egyrészt megérdemli, h kiröhögjék, másrészt uolyan unalmas és szőrözős, szélesebb közönség által ismeretlen és élvezhetetlen dolgok előállítására ítéli magát, mint mondjuk a komolyzene. Nem kell mélységesen ismerni a metált (és semmi mást sem) ahhoz, h ezt levegyük.

TrollH 2009.02.04. 21:00:07

de a metál jóóóó XD ettől még egyet is értek itt-ott
süti beállítások módosítása